Smluvní podmínky
I.
Kontaktní údaje poskytovatele
Pokytovatel: Jiří Zbořil
IČ: 65364228
Sídlo: Veverská Bítýška Bystrc 2079, 635 00 Brno
www. výkopové práce – Brno.cz
II.
Způsob objednávání
1. Poskytovatel dodá objednateli službu na základě objednávky těmito způsoby:
- e-mailem
- přímo prostřednictvím webových stránek dodavatele
- telefonicky
Poskytovateli musí být objednávka doručena dle těchto podmínek nejméně 7 dní před uvažovaným zahájení prací. Za eventuální zneužití objednávky poskytovatel neodpovídá. Poptávka samotná po telefonu i e-mailem je nezávazná, je zdarma a není brána za objednávku
2. Po přijetí objednávky bude objednatel kontaktován prostřednictvím telefonu, nebo e-mailu, kde bude dohodnuto:
- Cena služby v danou dobu a daném místě.
- Upřesnění množství, případně rozsahu objednávky.
- Cena a způsob provedení prací v daném termínu
- Termín zahájení prací
3. Po odsouhlasení těchto náležitostí objednávky, poskytovatel objednávku potvrdí a odešle zpět objednateli pomocí e-mailové pošty. V naléhavých případech lze i telefonicky. Naléhavý případ je situace, kdy služba nesnese delší časové posunutí spojené s administrativou služby.
4. Přijetím potvrzení objednávky objednatel potvrzuje i přijetí těchto smluvních podmínek.
5. Objednávku lze zrušit, nejpozději však 3 dny před zahájením prací, včasné zrušení objednávky zákazníka nezavazuje k úhradě služeb poskytovatele.
III.
Místo a způsob plnění
1. Dopravu zajišťuje poskytovatel, objednatel uvede místo práce, jméno a kontakt na osobu odpovědnou za Vytyčení výkopových prací. V případě změny je objednatel povinen označit tuto přímo v objednávce, nebo při telefonickém kontaktu, což bude následně písemně zaznamenáno v potvrzení objednávky. V naléhavých případech lze i telefonicky.
2. Pokud objednatel služby nebude na dohodnutém místě ve stanovený čas, nebo nebude možné zahájit práce na předem dohodnutém místě, je povinen zaplatit dodavateli služby veškeré náklady spojené s neúspěšným pokusem zahájit sjednané práce. Zároveň má poskytovatel možnost od smlouvy odstoupit.
3. Místo výkopu je objednatel povinen zajistit ve stavu způsobilém pro provádění výkopových prací včetně přístupových cest.
IV.
Práva a povinnosti poskytovatele
1. Poskytovatel se zavazuje, že:
a) bude dodržovat zásady bezpečnosti práce při poskytování služeb.
b) Poskytovaná technika bude v řádném stavu, způsobilá k provozu na komunikacích ČR dle platných předpisů a zákonů.
c) současně s poskytnutím techniky zajišťuje kvalifikovanou osádku techniky pro manipulaci a jiné úkony s technikou.
d) na žádost objednatele předloží poskytovatel tyto dokumenty: Strojní průkaz, živnostenský list.
e) bude objednatele informovat o rizicích na určeném místě a bude spolupracovat při zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na určeném místě. Poskytovatel zajistí, aby jeho činnosti a práce jeho zaměstnanců byly organizovány a prováděny tak, aby současně byli chráněni také zaměstnanci objednatele, a dále poskytovatel zajistí spolupráci při zajištění bezpečného, nezávadného a zdraví neohrožujícího pracovního prostředí pro zaměstnance na určeném místě.
2. V případě, že se objednatel dostane do prodlení s plněním povinnosti dle smlouvy, je poskytovatel oprávněn pozastavit poskytování služby až do doby, než bude předmětná povinnost splněna; minimálně o tuto dobu se též automaticky posunuje datum a čas ukončení poskytnutí; pokud je splatnost ceny jakýmkoliv způsobem vázána na datum ukončení poskytnutí, platí pro tyto účely splatnosti i nadále dřívější datum ukončení poskytnutí služby.
IV.
Práva a povinnosti objednatele
Objednatel se zavazuje a prohlašuje, že:
a) při každé změně data a času začátku či ukončení poskytnutí služby, změně určeného místa, změně parametrů výkopu rozdílně od původního znění smlouvy uhradí veškeré s tím vzniklé náklady poskytovateli.
b) v případě odstoupení objednatele od Smlouvy podle bodu těchto obchodních podmínek později (tj. méně) než tři pracovní dny před časem začátku poskytnutí, zaplatí poskytovateli smluvní pokutu ve výši:
- 5000,- Kč u malého bagru
- 10000,- Kč u Traktor bagru Terex
c) kromě této smluvní pokuty uhradí také náklady vzniklé z této smlouvy, jako použité pohonné hmoty, přepravní povolení, náklady na přepravní podvalník apod.
d) pokud nebylo písemně ujednáno jinak, zajistí na vlastní náklady osoby poučené a kvalifikované na pomocné práce, které budou odpovědné za způsob a kvalitu těchto prací, a to dle systému bezpečnosti práce a předpisů bezpečnosti práce. Při výkopu hlubším, než 2,5 metru je objednatel povinen takovou osobu zajistit vždy.
e) odpovídá za dostatečnou únosnost a průjezdnost terénu v místech zapatkování a pohybu bagru na určeném místě, za průjezdnost ulic u tohoto místa.
f) na vlastní náklady zajistí zábor, ohlášení stání strojů na místech, kde to vyhlášky a zákony vyžadují a zároveň se zavazuje, že uhradí veškeré náklady a pokuty spojené s nedodržením těchto podmínek.
g) zajistí poskytovateli veškerou součinnost nutnou pro průběh práce; dojde-li z příčin na straně objednatele k překážce, kvůli které poskytovatel nemůže bagr, nebo jinou techniku poskytnout, vykonat či pokračovat v plnění smlouvy, uhradí objednatel veškeré náklady s tím spojené.
h) před započetím práce zajistí a na místě předá kvalifikované Vytyčení prací sám, případně osobou k tomu pověřenou.
i) bude poskytovatele písemně informovat o rizicích na určeném místě a bude spolupracovat při zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na tomto místě. Objednatel zejména zajistí, aby jeho činnosti a práce jeho zaměstnanců byly organizovány a prováděny tak, aby současně byli chráněni také případní zaměstnanci poskytovatele, a dále objednatel zajistí spolupráci při zajištění bezpečného, nezávadného a zdraví neohrožujícího pracovního prostředí pro všechny zaměstnance na určeném místě.
j) objednatel je povinen řádně vést stavební deník.
V.
Kvalifikované Vytyčení
Objednatel je povinen před zahájením výkopu zajistit a předat obsluze bagru nákres prostorového
vymezení výkopu s vyznačením všech podzemních objektů. Nedílnou součástí vystaveného Vytyčení je oslovení všech určených povolovatelů, jako je např. voda, plyn, elektřina, optické a jiné kabely apod.
Objednatel je dále povinen prokazatelně seznámit zhotovitele výkopu s podmínkami stanovenými jednotlivými povolovateli a nutností kontrolovat plnění stanovených požadavků, a to i ze strany jeho subdodavatelů,
VI.
Pojištění poskytovatele
1. Poskytovatel prohlašuje, že je pojištěný za škody způsobené výkonem jeho práce do částky dvou milionů CZK. V případě, že by mohlo hrozit riziko škody vyšší, zavazuje se objednatel, že včas vznese požadavek na připojištění. Teprve po úspěšném sjednání pojistné smlouvy na částku vyšší mohou být zahájeny výkopové práce.
2. Náklady s tím spojené hradí objednatel.
3. Pokud objednatel požadavek na zvýšení pojistné částky nevznese, a přesto se stane, že dojde ke škodě vyšší než dva miliony korun, pak takovou škodu hradí objednatel.
VII.
Platební podmínky a dodací lhůta
1. Cena služby je stanovena dohodou a řídí se kalkulacemi poskytovatele platným v době nabídky služby. Pokud dojde v průběhu objednávky a dodávky služby ke změnám v cenách služby, platí následující ustanovení.
2. V případě, že po uzavření smlouvy dodavatel např. na staveništi zjistí, že cena objednané služby se liší od ceny stanovené v době odeslání potvrzení objednávky, vyrozumí o tom kupujícího telefonicky a dohodne další řešení. V případě, že spojení není možné uskutečnit, zahájí poskytovatel práce za zvýšenou cenu. Odběratel služby souhlasí s tím, že uhradí tyto zvýšené náklady.
VIII.
Sankční ustanovení
3. Podkladem pro placení je faktura vystavená poskytovatelem, pokud není dohodnuto jinak. Objednatel uhradí faktury za dodané zboží nejpozději do konce termínu splatnosti. Faktura je uhrazena připsáním příslušné částky na účet dodavatele či vyplacením částky přímo poskytovateli.
4. V případě prodlení s úhradou faktury se ujednává smluvní pokuta
0,5 % z ceny za každý den prodlení ode dne, kdy končí termín splatnosti.
5. Objednatel služby souhlasí s tím, že uhradí za každou upomínku za neuhrazenou službu částku 100,- Kč v případě výzvy k úhradě e-mailem a 250,- Kč v případě výzvy k úhradě zaslané poštou.
IX.
Odpovědnost
1. Poskytovatel odpovídá objednateli za škodu, a vady které vzniknou v důsledku či v souvislosti s výkopovými pracemi, jen byla-li škoda či vada způsobena porušením právní povinnosti ze strany poskytovatele a toto porušení vzniklo na základě zavinění poskytovatele (subjektivní odpovědnost).
2. Poskytovatel, resp. osádka bagru, se při práci na určeném místě řídí pokyny objednatele, resp. jím pověřených osob. Správnost či vhodnost těchto pokynů není poskytovatel, resp. osádka bagru, povinen nikterak zkoumat a v případě škody či vad vzniklých na základě takových pokynů za škodu odpovídá objednatel. Poskytovatel též neodpovídá za škody nebo vady vzniklé tím, že nebyla před začátkem poskytnutí požadována prohlídka Určeného místa.
3. Poskytovatel není v prodlení, pokud mu Objednatel nezajistil potřebnou součinnost.
4. V případě, že dojde k posunutí termínu prací z důvodu zhoršeného počasí a nemožnosti provádět výkopové práce, nenese odpovědnost ani jedna ze stran. Ani jedna ze stran není oprávněna z těchto důvodů požadovat jakékoliv plnění. O dny, kdy se nemohlo pracovat se termín práce prodlouží. To stejné platí i v případě, že nepříznivé podmínky způsobily posun prací na předcházející zakázce a z tohoto důvodu pak byly výkopové práce pro objednatele posunuty a došlo tak k pozdějšímu zahájení prací. Pokud by však posunutí bylo delší než sedm dní, má objednatel právo odstoupit od smlouvy bez postihu.
5. Z důvodu poruchy na bagru (prasklá hadice apod.) má poskytovatel právo odsunout zakázku o jeden pracovní den. Při delším zpoždění má právo objednatel od smlouvy odstoupit. Pokud toto právo nevyužije do tří pracovních dní, platí původní ujednání s posunutým termínem.
6. Za nakládání s výkopovou zeminou je odpovědný objednatel.
X.
Odstoupení od smlouvy
1. V případě, že objednatel poruší povinnost vyplývající ze smlouvy, je poskytovatel oprávněn od smlouvy odstoupit, aniž by objednateli poskytoval dodatečnou přiměřenou lhůtu ke splnění porušené povinnosti.
2. Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit do času začátku poskytnutí služby; pokud tak učiní později (tj. méně) než tři pracovní dny před časem začátku práce, zaplatí poskytovateli náklady stanovené v čl. 4. písm. b) těchto smluvních podmínek.
3. Účinnost odstoupení nastává dnem doručení projevu o odstoupení druhé straně. Peněžitá plnění přijatá v případě pozdní odstoupení se nevrací. Odstoupením není dotčeno právo na náhradu ceny za již poskytnutou dobu bagru, nebo jiné techniky, nároky na smluvní pokuty, nároky na náhradu škody a další práva a povinnosti, o kterých to stanoví smlouva (včetně těchto smluvních podmínek) a zákon.
XI.
Ujednání pro zvláštní případy
1. V případě, že poskytovatel při provádění prací narazí v nějaké hloubce na skálu, dojde k ukončení prací a vyúčtování dosud provedené práce.
2. V případě, že poskytovatel při provádění prací narazí v nějaké hloubce na podzemní vodu, případně jinou kapalinu, dojde k ukončení prací a vyúčtování dosud provedené práce, pokud se nedohodnou jinak.
3. V případě, že poskytovatel při provádění prací narazí v nějaké hloubce na poklad, nebo archeologický nález, je objednatel po uvědomění poskytovatele povinen nález oznámit příslušným úřadům. Následně dle domluvy dojde k ukončení prací a vyúčtování dosud provedené práce, nebo budou po dohodě práce pokračovat.
4. V případě, že poskytovatel při provádění prací narazí v nějaké hloubce na výbušniny, nebo zbraně, přivolá poskytovatel objednatele i Policii ČR. Následně dle instrukcí dojde k ukončení prací a vyúčtování dosud provedené práce, nebo budou práce po pokračovat, jakmile to bude umožněno.
5. V případě, že dojde i přes kvalifikované vytyčení k porušení inženýrských sítí je objednatel na základě upozornění poskytovatele ihned vyrozumět příslušného provozovatele takové sítě a dále postupovat dle jeho instrukcí.
6. V případě nalezení ohniska kontaminované zeminy, postupuje se dále dle instrukcí příslušných úřadů, které vyrozumí objednatel.
XII.
Závěrečné ustanovení
1. Tyto smluvní podmínky i smlouva se řídí právem České republiky, zejména zák. č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
Informace pro spotřebitele o mimosoudním řešení sporů
poskytovaná dle § 14 zákona č. 634/1992 Sb. ve znění pozdějších předpisů (zákon o ochraně spotřebitele)
V souladu s ustanovením § 20d zákona o ochraně spotřebitele má spotřebitel právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb uzavřené s naší společností.
Příslušnou k řešení těchto sporů je Česká obchodní inspekce.
Kontaktní údaje:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Údaje o dalších subjektech pověřených řešením spotřebitelských sporů, jakož i druhy sporů, k jejichž řešení je konkrétní pověřený subjekt oprávněn, jsou k dispozici na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu, v části nazvané „ochrana spotřebitele.“